Nasi terapeuci

Iwona Pacholczak

Hipoterapeuta

    Z Fundacją związana od 2007 roku. Jest instruktorem rekreacji ruchowej o specjalności hipoterapia i jazda konna z wieloletnim stażem. Członek warszawskiego oddziału PTHiP.

    Małgorzata Dobrogojska

    Hipoterapeuta

      Hipoterapeutka z uprawnieniami Polskiego Towarzystwa Hipoterapeutycznego. Od ukończenia kursu w 2007 roku pracuje w Fundacji Pociechom.

       

      Urszula Kowalczuk

      Hipoterapeuta

        Absolwentka Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego, aktualnie kończy studia magisterskie na kierunku Pedagogika Specjalna (specjalizacja terapia pedagogiczna) na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Hipoterapeuta z uprawnieniami Polskiego Towarzystwa Hipoterapeutycznego. Ukończyła kurs zooterapii w SGGW w Warszawie. Interesuje się ekologią, turystyką górską, jazdą konną i żeglarstwem. Z Fundacją Pociechom związana od połowy 2016 r.

        Anna Wierzbołowicz

        Hipoterapeuta

          Jestem instruktorem rekreacji ruchowej o specjalności hipoterapia. Zawód ten wybrałam z miłości do dzieci, koni i z chęci pomagania innym. Wiem jak ważne jest wsparcie dla chorych i ich rodziny, w swoją pracę wkładam całe serce i zaangażowanie. W Fundacji Pociechom pracuję od 2016 r.

          Ewelina Stańczak

          Fizjoterapeuta

            Kwalifikacje fizjoterapeuty zdobyłam na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Posiadam również uprawnienia pedagogiczne. Aby efektywnie pomagać swoim małym podopiecznym ukończyłam szereg kursów i szkoleń € m.in.: z zakresu Integracji Sensorycznej, Terapii Ręki I i II stopień,  PNF podstawowy, PNF rozwijający, Terapii Autyzmu i Zespołu Aspergera,Wczesnej Interwencji-pomoc małemu dziecku i rodzinie cz. I i II.  Swoją wiedzę i umiejętności wykorzystywałam w pracy w Ośrodku Rehabilitacji AMICUS Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”, Mazowieckim Centrum Rehabilitacji „Stocer” sp.z.o.o, prywatnych gabinetach specjalistycznych. Obecnie pracuję również w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

            Praca z dziećmi daje mi radość i satysfakcję. Cały czas podnoszę swoje kwalifikacje zawodowe, by móc zajmować się swoimi pacjentami jak najlepiej.  Zdobyte podczas szkoleń umiejętności pozwalają  mi na opracowanie dla każdego dziecka  indywidualnego zestawu ćwiczeń dostosowanego do jego umiejętności,  zapewniającego optymalną pomoc i uzyskanie jak najlepszego wyniku w likwidacji dysfunkcji.

            Dagmara Bogacz

            Logopeda

              Z wykształcenia jestem logopedą i filologiem polskim ze specjalizacją nauczycielską. Ukończyłam studia na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego z tytułem magistra. Doświadczenie zawodowe, które posiadam, zdobyłam podczas pracy w wielu placówkach – szkole podstawowej, przedszkolu Montessori, Centrum Wspomagania Rozwoju – a także podczas realizowanych warsztatów z dykcji i emisji głosu. Prowadziłam indywidualne oraz grupowe terapie zaburzeń mowy dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

              Moja pasją, poza logopedią, jest teatr alternatywny, w którym działam od wielu lat – zarówno jako aktorka, jak i współorganizatorka międzynarodowego festiwalu. Doświadczenia z tej dziedziny wykorzystuję również w pracy logopedycznej, co sprawia, że zajęcia z dziećmi są ciekawe i efektywne. W pracy z pacjentem kładę szczególny nacisk na zaufanie i dobre samopoczucie dziecka, które – oprócz precyzyjnie dobranych do indywidualnych potrzeb zadań – w dużej mierze decydują o powodzeniu terapii.

               

              Ewelina Kowalczyk

              Fizjoterapeuta

                Jestem fizjoterapeutą z przygotowaniem pedagogicznym. Ukończyłam studia magisterskie na wydziale Nauk o Zdrowiu Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.

                Ukończyłam liczne szkolenia z zakresu fizjoterapii m.in.:

                • integracja sensoryczna,
                • terapia ręki,
                • PNF podstawowy,
                • skoliozy – diagnostyka i postępowanie fizjoterapeutyczne,
                • Autyzm i Zespół Aspergera – diagnoza i terapia,
                • wielowymiarowa terapia stóp,
                • usprawnianie dzieci z deficytem neurologicznym w oparciu o współczesne metody fizjoterapii,
                • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
                • „AAC w pracy z młodzieżą i dorosłymi osobami z problemami w porozumiewaniu się”,
                • szkolenie z zakresu Modelu Zintegrowanego Wsparcia oraz z zakresu ICF i metod Alternatywnej Komunikacji (AAC),
                • interwencje fizjoterapeutyczne w dysfunkcjach barku i szyi.

                Praca z dziećmi i młodzieżą jest moją pasją. Z dużą starannością i pełnym zaangażowaniem podchodzę do planowania i prowadzenia indywidualnej terapii dopasowanej do potrzeb oraz możliwości każdego pacjenta. Największą motywację do pracy czerpię z osiągnięć dzieci. Obserwowanie ich postępów daje mi poczucie zawodowego spełnienia oraz napełnienia pozytywną energią.

                W obszarze moich zainteresowań znajduje się także arteterapia. Prywatnie jestem miłośniczką zwierząt oraz dobrej książki.

                 

                Magdalena Wysocka

                terapeuta Biofeedback

                  Ukończyła studia magisterskie z psychologii, a także kwalifikacyjny kurs pedagogiczny wraz z praktykami, uzyskując państwowe uprawnienia pedagogiczne. Doświadczenie zawodowe zdobywała w placówkach medycznych, psychologiczno-pedagogicznych, fundacjach, pracując z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Wiedzę i umiejętności z zakresu neuronauki pogłębiła na studiach podyplomowych „Od badań mózgu do praktyki psychologicznej”, a także podczas licznych kursów m.in.: „Medical Neuroscience” oraz „Care of Elders with Alzheimer’s Disease and other Major Neurocognitive Disorders” organizowanych przez Johns Hopkins University, „Innowacyjne metody terapii zaburzeń mowy i innych funkcji poznawczych”- IBD PAN i Harpo, „Terapia funkcji językowych w chorobach neurozwyrodnieniowych”- WUM, „Dziecko z zaburzeniami koncentracji uwagi- trening uważności”- CWRO.

                  Kwalifikacje psychoterapeutyczne zdobywała na wielu szkoleniach, m.in. z zakresu terapii poznawczo- behawioralnej. Jest certyfikowanym terapeutą RTZ- Racjonalnej Terapii Zachowań, Praktykiem Treningu Zastępowania Agresji, terapeutą Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, dyplomowanym neuroterapeutą (teoria i praktyka EEG Biofeedback w neuropsychoterapii pod patronatem Polskiego Towarzystwa Biofeedback i Psychofizjologii Klinicznej). W zakresie metody EEG-biofeedback ma uprawnienia III stopnia, pozwalające na wykonywanie i analizę badań diagnostycznych QEEG oraz stosowanie zaawansowanych protokołów terapeutycznych. Zajmuje się diagnostyką i terapią psychologiczną, neurorehabilitacją osób po uszkodzeniach mózgu, terapią osób z zaburzeniami poznawczymi, rozwojowymi oraz usprawnianiem funkcjonowania osób zdrowych. Uczestniczka konferencji naukowych z zakresu psychologii i medycyny.

                   

                  Olga Sokołowska

                  Psycholog

                    Jestem psychologiem. Od lat pracuję z dziećmi, co sprawia mi ogromną radość i satysfakcję. Ukończyłam studia podyplomowe na kierunkach: „Diagnoza psychologiczna w praktyce klinicznej” oraz „Przygotowanie pedagogiczne”, a obecnie rozpoczęłam szkolenie psychoterapeutyczne w nurcie poznawczo-behawioralnym na Uniwersytecie SWPS. Prywatnie interesuje się zwierzętami i ich zwyczajami.